Once Upon a time, kapitel 6

Jenny
"Tack så jättemycket för kameran!" Sa jag och log mot Anna, hon skrattade bara och sa:
"Äsch det är lugnt! Det är min gamla jag fick en ny av pappa för två veckor sen!"
Jag pillade lite på kameran tills Ethan blev trött på mitt prasslande och sträckte sig över bordet.
"Så! Så! Sch!" Sa han och pekade på "ON" knappen jag log lite generat och Charles brast ut i ett skratt.
"Du förresten hittade du den där Black killen?" Frågade han medan jag zoomade in och ut på hans näsa.
När Anna upptäckte att jag filmade pussade hon Charles på kinden och gjorde en grimars.
Ethan sa något snabbt på franska och återgick till maten.
"Njaee," Sa jag och filmade runt lite i matsalen.
"Vaddå vandrade du omkring i regnet helt själv?" Frågade Anna.
"Nejdå men ingen var hemma så när jag var på väg hem stötte jag på en kille på stranden."
Plötsligt var alla tre mycket uppmärksamma och lutade sig över bordet för att få höra mer.
Jag tittade lite misstänksamt på dom och fortsatte.
"Han hette Seth och var också Quiluete, vi började prata och när det började regna så bjöd jag hem honom till mig..."
"Jaaaaa?" Frågade Anna.
"Och vi pratade lite till... Och sen bjöd han med mig till en lägereld med sin klan.. Alltså Quiluete." Sa jag och tittade ner. Jag kände hur rodnaden brände i kinderna. Men Anna sträckte sig fram och petade mig på näsan.
"Du har inte bara ett säkert MVG men också en dejt!"
Charles log.
"Vad roligt ferr dej!" sa Ethan och log ett litet leende.
"En dejt? Vad snackar ni om? Det är ju bara till skolprojektet......"
"Tror du verkligen på det du precis sa?" Frågade Anna och reste på sitt ögonbryn.
"Nej, men jo men asså vi känner ju inte ens varandra! Hallå? Jag träffade honom igår? Varför skulle jag eller han för den delen ens..."
"När är det?" Frågade Anna och tog upp sin kalender.
"I övermorgon men-"
"Oj shit! Gör du något efter skolan?"
"Nej men-"
"Bra! Då kommer du hem till mig."
"Åhh neej....." Sa jag och stönade.
"Jo men kom igen!" Sa hon och log sedan tittade hon på klockan och såg aningen förskräckt ut.
"Oj! Sena igen! Kom nu Jenny!" Sa hon och små sprang till utgången.
Jag följde motvilligt efter.
"Jenny! Kameran!" Sa Charles,
"Åh tack!" Sa jag snabbt och stängde av den, sedan sprang jag efter Anna.
*          *            *
"Jag vägrar! Jag VÄGRAR!" Skrek jag inifrån toan.
"Men kom igen!" Sa hon och bankade på dörren, "Ingen annan är hemma det är bara jag ju!" Forsatte hon och jag hörde att hon log.
"Ok... Men bara om jag får välja nästa outfit själv.."
Det var tyst en stund.
"Ok"
"Lovar du?"
"Jaaaa! Kom igen nu! Jag vill seeeeee!" Jag öppnade dörren och klev ut i hallen.
Hon hade lyckats tvinga på mig en kort, armlös blå klänning med svart spets. Den var väldigt fin men inte riktigt... Jag.
"Tycker du inte att detta är lite för..... Fint? För en lägereld?" Frågade jag och snurrade runt.
"Jo, kanske.... Men du MÅSTE ha på dig den på balen!!"
"Deal!"
"Deal!"
"Ok, nu ska jag välja en outfit." Sa jag och gick in i hennes rum. Dörrarna till hennes garderob var uppslagna och alla möjliga saker välde ut ur den.
Jag grävde runt lite tills jag hittade en pösig vit blus och ett par slitna jeans. Jag höll upp dom för Anna och hon nickade.
"Ta dem du!" Sa hon när jag kom ut ur badrummet igen.
"Du ser ju skit bra ut i dom! Du kan faktiskt få dom, är för små för mig ändå." Sa hon och log.
"Tack så jättemycket!" Sa jag innan jag gick. Detta hade faktiskt gått ganska bra ändå. Mina farhågor var som bortsvepta och jag var inte alls lika nervös inför lägerelden.


Kommentarer
Postat av: Astrid

och du klagar på att jag aldrig lägger upp April Fools and Simon Says!!



PS. nytt kapitel nu :P DS.

2010-05-09 @ 15:48:30
URL: http://astridcullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0